Saturday, August 5, 2017

ජායාරූපගත කිරිමේදී අනාවරණයේ වැදගත්කම.

           ජායාරූපගත කිරීමේ දී වැදගත් වන තවත් කරුණක් වශයෙන් අනාවරණය පෙන්වා දිය හැකිය. එය Exposing වේ. කැමරාවේ පටල පටය හෝ සංවේදකය වෙත පිළිබිඹුව පතිත වන්නට සැලැස්විමේ ක‍්‍රියාවලිය වේ. එහි පතිතවන ආලෝකයෙන් රූපයේ දීප්තිය තීරණය වන නිසා අනාවරණයේ දී ආලෝක පාලනය අවබෝධයෙන් කළ යුතුය. එයට පටල කැමරාවල කාච විවරය සහ කැමරා ද්වාරය භාවිතා වන අතර අංකිත කැමරාවල මීට අමතරව සංවේදකයේ සංවේදීතාව ද ඉවහල් වේ.

  • කාච විවරය /අංකය

           මෙයින් කැමරාව තුළට ආලෝකය ගැනීම පාලනය කරයි. මෙහි විවරය කුඩා වන විට ආලෝකය අඩු වී ක්ෂේත‍්‍ර ගැඹුර වැඩි වේ. විවරය කුඩා කිරීමට f අංක අගය විශාල කිරීමට ද, විවරය විශාල කිරීමට අගය අඩු කිරීමට ද සිදු වේ.
            


  • කැමරා ද්වාරය / Shutter

            මෙය ද ආලෝකය පාලනය කරන්නකි. මෙහි වේගය තත්පරවලින් වේ. මෙය අංකවලින් මෙන්ම අක්ෂරවලින් ද දක්වා ඇත.
        

                 P A T B    30 15 8 4 2 1   0   2 4 8 15 30 60 128 250 500 1000 2000

                               තත්පරය                          තත්පරයෙන් පංගු


 P - අභිමත කාලය (ද්වාරය ඇරිපවතින වේලාව)
 A - අභිමත කාලය විවෘත කිරීම හා වැසීම දෙවතාවක් සිදු වේ.
 T - ස්වයංක‍්‍රීය ද්වාර වේගය.
 B - වැඩසටහන්ගත


මේ ආකාරයට Shutter එක ඇරී පවතින වේලාව අනුව ආලෝකය කැමරාව තුළට පැමිණිම සිදු කරයි. මෙය අනාවරණය වේ. මෙය රූපයේ පැහිදිලි බව හෝ අඳුරු බව තීරණයට වැදගත් වේ. අඳුරු ජායාරූපයක් ගැනීමට නම් මෙය අවශ්‍ය නොවේ. 

           ඒ නිසාම ජායාරූපයක් ගැනිමේ දී මේ පිළිබඳව දැනුවත්ව සිටිම ඉතා වැදගත් වේ.
ජායාරූපගත කිරීමක දී මානනයේ වැදගත්කම

          ජායාරූපගත කිරීමකදී මානනය හෙවත් Aiming යනු රූපය ගන්නා ආකාරය තිරණය කිරීමයි. මේ අනුව පුද්ගලයා ජායාරූපයක් ගැනිමට ප‍්‍රථමව එය ගන්නා ආකාරය සිතා බැලිය යුතුය. මෙය ආකාර දෙකකට සිදු කළ යුතුය. එනම්,

  • කැමරාවේ පිහිටුම
  • කැමරාවේ සිරස්, තිරස් ආනතභාවය


යනාදි යයි.

          කැමරාවේ පිහිටුම යනු දෘෂ්ටි කෝණ යයි. අප ජායාරූපයක් ගැනීමේ දී විවිධ කෝණ භාවිතා වේ. මෙම දෘෂ්ටි කෝණය ජායාරූපයේ සාර්ථක, අසාර්ථක භාවයට බොහෝ සෙයින් බලපෑම් කරන ලද්දකි. මේ අනුව ජායාරූපගත කිරීමක දී ප‍්‍රධාන වශයෙන් කෝණ වර්ග 3ක් පවතී.

  • උස්කෝණි රූප / High Angel 

          උස්කෝණි රූප යනු හොඳින් වටපිටාව ස්ථානගත වන රූප වේ. පිහිටිමක්, සැලැස්මක් පෙන්වීමට මෙම කෝණය බොහෝ විට භාවිත වේ. මෙහි පෙනී සිටින්නා පහළ ද, ජායාරූපය ගන්නා පුද්ගලයා ඉහළ ද සිටී.
උදා- සිතියම්

  • ඇස් මට්ටමේ රූප

          නිතර දකින හුරුපුරුදු රූප ඇස් මට්ටමේ රූප වේ. මිත‍්‍රත්වය. සමානාත්මතාව බඳු රූප මේ ඔස්සේ පෙන්නුම් කරයි. රූපවල අතිශෝක්තියක් නොමැත. මෙහි දී පෙනී සිටින්නා සහ ජායාරූපගත කරන්නා යන දෙදෙනාම එකම මට්ටමේ සිටී.

  • පහත් මට්ටමේ රූප / Low Angel

             මෙහිදී පෙනී සිටින්නා ඉහළ ද. ජායාරූපගත කරන්නා පහළ ද සිටී. අරමුණේ ප‍්‍රතාපවත් බව, හැඩි දැඩි බව පෙන්වීමට මෙම රූප ගනී.
උදා- පිළිම, පිළිරු

යනාදි යයි.


            කැමරාවේ සිරස්, තිරස් ආනතභාවය යනු ජායාරූපය ගැනීමේ දී කැමරාව තබා ගන්නා ආකාර යයි. මෙය රූපයට ගැලපෙන ආකාරයට තබා ගැනීම කළ යුතුය. නැතහොත් අරමුණ විකෘති විය හැකිය.


නිකිණි පුර පසළොස්වක පොහෝ දිනය               බෞද්ධයින් වශයෙන් විශේෂිත සිදුවීම් කිහිපයක් හේතුවෙන් මෙම නිකිණි පුර පසළොස්වක පොහෝදිනය වැදගත්...